Arbejder ...
Efter Fr.berg spillede 4-4 med Bornholm i 2. division lørdag 11. marts, ligger det nu fast, hvor mange hold der rykker op og ned i holdturneringen i 1. hovedkreds. Det uafgjorte resultat betyder nemlig, at der ikke vil være københavnske hold blandt de nedrykkede hold fra divisionsturneringen i år.
Det betyder at nr. 1 i mesterrækken rykker op i 2. division, mens nr. 1 og 2 i de øvrige rækker rykker en række op.
Mht nedrykning, så vil nr 8 i mesterrækken og nr 8 i 1. - 4. række rykke ned række ned, dvs der vil kun være en nedrykker fra hver række.
Ved holdafslutningen i Ishøj på lørdag vil der være præmie til gruppevinderne. 5. række bliver først færdigspillet i ugen efter, så her vil KSUs bestyrelse sørge for at præmien bliver uddelt når det er helt sikkert hvilket hold som vinder rækken.
Vi ses på lørdag i Ishøj!
18. marts er det tid til fællesafslutningen i 1. hovedkreds. I modsætning til tidligere, så afvikler vi i år fællesafslutningen i Ishøj på adressen ”Brohuset”, Vejlebrovej 45, 2635 Ishøj. Spillestedet ligger ca 500 meter fra Ishøj Station som er placeret på Køge Bugt-banen med linie A som stopper på stationen. Hvis man tager bilen, så ligger spillestedet tæt på E20.
Det er grupperne Mesterrækken, 1.-, 2.-, 3.- og 4.-række som afvikler sidste runde i Ishøj. Spillestedet er desværre ikke stort nok til at alle rækkerne afvikles samtidig, så 5. række afvikler deres sidste kampe ved at de normale hjemmehold selv afvikler runden i uge 12. Det er holdene Gentofte 2, Hvidovre 3, Ishøj 2, Tåstrup 2, Amager 5 og Skak for Sjov 2 som dermed har holdkamp i ugen efter.
Kampene begynder kl. 13:00, men det forventes at alle hold(og spillere) er på spillestedet i god tid inden. Som tidligere er det ”hjemmeholdet” som har ansvaret for brik, brætter, noteringspapir & ure, samtidig med at de også skal stille med en kampleder. Jeg vil selv være til stede ved fællesafslutningen, således at hvis der i en kamp opstår tvister, så kan man kontakte mig og (forhåbentlig) få det løst. Det er dog sjældent jeg oplever kampledermæssige udfordringer i forbindelse med fællesrunden.
Ishøj vil sørge for at der blive solgt diverse spise&drikke i en bod. I boden kan man købe øl, vand, kaffe samt chokoladebarer, kager og frugt samt miniflutes med ost, eller miniflutes med ost og skinke, salatblad og peberfrugt.
KSU vil i forbindelse med fællesrunden sælge ud af Tshirts som har været til overs fra diverse PolitikenCup/Xtracon Open som vi har afholdt tidligere år. De vil blive solgt billigt (1 T-shirt for 20 kr, 3 T-shirt for 50), så hvis éns ”Skakgarderobe” skal suppleres kan det anbefales at medbringe penge til dette. Overskuddet fra tøjsalget vil gå til et juniorarrangement næste år. Der er størrelser fra ”8-10 år” op til ”XXXL”.
Vi ses lørdag 18. marts kl. 13 i Ishøj
Peter Olsen, Holdturneringsleder i KSU
Følgende spillere er i år fritaget for noteringspligt:
Samo Rendlev fra BMS
Kaj Refsgaard fra Ishøj
Peder Kinch fra Amager
Skakuret skal fortsæt være indstillet på en betænkningstid med 2 timer til både hvid og sort.
Note: Listen kan blive ændret henover sæsonen.
Det har desværre vist sig, at der er et vist datosammenfald med 1. runde i KSUs holdturnering og folketingsvalget 2022. Derfor har de hold som skal afvikle holdkamp 1. november mulighed for at få kampen udsat. Oversigten over udsatte kampe vil løbende blive ændret. Følgende kampe er indtil videre udsat;
3. række
Amager 2 - Amager 3 udsat. Afvikles istedet 8. november
Caissa Gladsaxe 2 - Herlev 2 udsat. Afvikles istedet 8. november
4. række
Hvidovre 2 - Damhus 2 udsat. Kampen afvikles 8. november.
5. række
Amager 4 - Amager 5 udsat. Afvikles istedet 8. november
Turneringskomité
Der er ikke sket nogle udskiftninger i turneringskomitéen i år, så vi kan igen takke Claus Olsen(Odysseus), Søren Møller Hansen(ØBRO) samt Niels Erik Andersen(Brønshøj). for at de vil påtage sig dette hverv. Personligt er jeg glad for, at det er dygtige og rutinerede turneringsledere som varetager denne funktion, så vi er sikret en fair sagsbehandling ved evt. kontroverser.
Indtastning af styrkeliste og holdinfo.
Deadline for indtastning af styrkeliste er 23. oktober,
Når jeres klub indtaster jeres styrkeliste, er det vigtigt at sørge for, at der er overensstemmelse mellem placering på styrkelisten og det bræt som den enkelte spiller bliver tildelt. Dvs at bræt 1 på 1. holdet skal være placeret højere oppe på styrkelisten end bræt 2 osv. Heldigvis er der en funktion i holdturneringsprogrammet, således at man med musen kan flytte rundt på de enkelte spillere, således at de bliver placeret korrekt på styrkelisten.
Derudover skal man huske at medlemmer som er fast på klubbens divisionshold, eller som deltager i vores holdturnering for en anden KSU-klub bliver "låst", så de ikke ved en fejltagelse bliver anvendt som reserver i en holdkamp.
Holdinfo: Når I logger på holdturneringssiden bliver i præsenteret for en side hvor I bla kan vælge menupunktet "kluboplysninger". Under dette menupunkt har I mulighed for at rette eller indtaste holdoplysninger. I skal sørge for at tilføje;;
a) holdledere for klubbens hold
b) kontaktinfo for holdlederne
c) Vælge den rigtige ugedag for jeres hjemmekampe
d) Kontrollere at adressen på spillestedet er rigtig
e) Angive starttidspunktet for hjemmekampe. Dette gøres under "yderligere oplysninger"
God fornøjelse!
Noteringspligt.
Der er naturligvis noteringspligt i alle partierne som afvikles i holdturneringen. Men hvis der er enkelte medlemmer som pga sygdom ikke har mulighed for at overholde noteringspligten, er der mulighed for at blive fritaget fra noteringspligten. Det skal dog aftales med holdturneringslederen inden det bliver aktuelt, således at modstanderhold er klar over dette i forvejen.
Derfor; klubberne skal sende en mail - incl begrundelse - til mig, hvis der er medlemmer som skal fritages for noteringspligt
Mailadresse: ptr.olsen@gmail.com
Peter Olsen
Deltagere |
---|
Alle resultater |